27 Haziran 2012 Çarşamba

Staj Yapmak

   Çoğumuz belki de hayatımızda en az bir kere staj yaptık veya yapacağız. Bazılarımız yazın tatilde bazılarımız ise okula devam ederken yapıyor. Zorunlu bir uygulama... Amaç da malum öğrencilerin iş hayatına alışmasını sağlamak. 

   Her şey staj yapacak bir yer aramakla başlıyor. Bazen bazılarımıza kolay olmuyor staj yapacak bir yer bulmak. Başvurduğumuz pek çok yerden olumsuz cevap alabiliyoruz. Benim açımdan pek de zor olduğunu söyleyemem. Bu konuda şanslıyım sanırım. Kimimiz stajını naylon yapıyor. Yani staja gitmeyip de kağıt üzerinde gitmiş gibi gösteriyor. Kimimiz ise stajına önem verip iyi bir yerde staj yapmaya çalıyor. Günümüzde artık yurt dışında staj olanakları da var. 

   Staj yaptığınız ortam önemli. Tabi insanlar da... Benim şansıma ikinci stajımdaki ortam daha iyiydi. Bazen staj yaptığımız yerde pek de sevmediğimiz şeyler yapmak zorunda kalabiliyoruz. Mesela fotokopi çekmek gibi veya çay, kahve taşımak... Bu konuda da şanslıyım sanırım. Gerçi ilk stajımda ben de bunları yapmak zorunda kalmıştım. Elbette iş hayatına dair de pek çok şey öğreniyoruz. Mesleki gelişimimize de az çok katkısı olduğuna inanıyorum. 

   Staj yapmanın en son evresi staj defterini doldurmak ve imzalatıp mühürletmek. Çoğumuzun pek de yapmak istemediği bir şey. Staj sonuçları da önemli çünkü bazen yaptığımız staj kabul edilmeyebiliyor veya eksik kabul ediliyor. Benim ilk stajımın 20 günü kabul edilmişti mesela. Halbuki toplamda 30 iş günüydü. Tabi   ben 1 hafta gitmiştim. Normalde de zaten 2 hafta yaptırıyorlardı fakat ben kendime iş bulduğum için izin istedim. Onlar da kabul ettiler. 

   Staj yapmak konusundaki yaşadıklarımı ve düşüncelerimi staj yaptığım şu günlerde bu sayfada paylaşmak istedim. Staj yapan herkese kolay gelsin diliyorum. Umarım staj yaparken pek zorlanmazsınız ve yaptığınız staj kabul edilir :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder